DE LA VILLE DE PARIS.
59
[i568]
demandeurs par concurrance. Et enjoinct ladicte court aux officiers du Chastelet, mesmes aux Com­missaires, où ilz feroient aucunes informations et rapportz contre aucuns cappitaines et chefz susdictz, en ce cas, leur enjoinct de mectre et insérer leurs­dicts qualitez.
«Et enjoinct ladicte court ausdictz cappitaines et chefz de faire leur rapport de ceulx qui auront esté deffaillans ès dictes portes et centinelles, et rondes ; et ce dedans trois jours pour tous delaiz, après lequel temps ne seront plus receuz en faire rapport ou
recherche. Enjoinct aussy lad. Court ausd, parties respectivement de garder, observer, et entretenir le reglement susdict et leur faict inhibitions et deffences de y contrevenir ; et où aucune contravention auroit esté faicte, en advertir le Procureur general du Roy, pour y estre par la Court pourveu exemplairement, ainsy que de raison.
"Faict en Parlement, le xxvm0 jour desd, mois et an W. i
Ainsy signé: "Du Tillet. Collation est faicte. Le-
CONGNEUX."
CHI. — Pour faire procession generalle et actions de graces
DE LA SANTÉ DU Roï RECOUVERTE <2'.
28-29 septembre i568. (Fol. 121 v°.)
L'an mil cinq cens soixante huict, le
(3)
jour
generalle qui se fera, ledict jour, de l'Eglise de Paris à Saincte Geneviefve. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict le xxviii" septembre m. v° lxviii.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de laville de Paris, tous vostres'5).t
Pareilz mandemens ont esté envoiez à mess" les autres Conseillers de lad. Ville.
Pareil mandement a esté expedié aux Quarteniers et deux bourgeois de chacun quartier.
Pareil mandement a esté faict aux cappitaines des trois nombres de cestedicle ville.
Suivant les mandemens cy dessus, mesd. srs les Prevost des Marchans et Eschevins de lad. Ville sont partiz de l'Hostel d'icelle, environ sept heures du matin.Et sont allez, vestus de leurs robbes my par­ties , acompaignez d'aucuns desd, s™Conseillers, Quar-teniers et bourgeois, estans les archers, arbalestriers, harquebuziers et les dix sergens de la Ville devant eulx, en l'eglise Nostre Dame de Paris, et de lad. eglise allerent, avecq les processions de ceste Ville, en l'eglise Saincte Geneviefve, en laquelle fut prinse
de Septembre, le Roy estant relevé d'une maladye à Sainct Maur des Fossez, et se voulant preparer pour aller en personne à la guerre contre les sé­ditieux rebelles'4', et ceulx de la nouvelle oppinyon s'estans retirez à La Rochelle, pour le remercier de sa santé recouverte et faire prieres et oraisons pour la victoire contre ses ennemis, commenda de faire procession generalle, où seroient portez les corps sainctz de Sainct Denis et tous les reli­quaires de la Saincte Chappelle, et la chasse saincte Geneviefve. Et pour ce faire, se seroient deux des Eschevins de la ville transportez en l'abaye Saincte "Geneviefve, suivant la forme antienne, pour advertir l'abbé et couvent dudict lieu de eulx preparer pour icelle procession. Et oultre fut expedié mandement à messieurs les Conseillers de la Ville et deux Quarte­niers et bourgeois, en la forme qui ensuict :
k Monsieur le Premier President, plaise vous trou­ver demain, six heures du matin, en l'Hostel de ceste Ville, pour nous acompaigner à aller à la procession
ù) Voir Félibien, Histoire de la ville de Paris, t. V (Preuves, III), p. 4o4. La date du 28 septembre est probablement inexacte, car nous avons vainement cherché cet arrêt dans les Registres du Parlement, au Conseil, aux Jugés et aux Plaidoiries. Le Registre criminel correspondant, il est vrai, est en déficit.
'*' Ce paragraphe n'est pas à sa place sur le Registre; il se trouve intercalé entre le procès-verbal de la séance du 15 octobre et un mandement du 23 octobre (ci-dessous S CVIII et CIX). U ne paraît pas cependant avoir été enregistré après coup. Cette erreur tient sans doute à un classement défectueux des minutes, dont le copiste se sera aperçu trop tard. Quoi qu'il en soit, nous rétablissons tout ce passage à son ordre chronologique.
-" Le quantième est en blanc au Registre. Il faut sans doute lire xxvi°: Ce fut le 26 septembre, en effet, que Charles IX, ayant mandé le premier Président du Parlement, Christophe de Thou, à Saint-Maur, lui fit part de son intention de faire faire une proces­sion solennelle le jour de saint Michel. (Archive» nat., Reg. du Conseil, X1" 1624, fol. 167.)
<-- Le 4 octobre suivant, le duc d'Anjou, frère de Charles IX et son Lieutenant général, partit pour Orléans dans le butde «dresser une armée pour le Roy-. (Pierre Brulart, Journal cité, p. 196.)
(s) Ce mandement-est transcrit une première fois sur le Registre, au folio 117,8 son ordre chronologique.